5. nädal "Jaga oma Teadmisi!"

Ma olin aastaid tagasi aktiivne arvutimängude modifitseerimise kommuunis. Seal oli inimesi üle maailma keda kõiki ühendas huvi arvutimängude tehnilise poole kohta. Kui m oma tuttavatele sellest hobist rääkisin, siis kedagi eriti see teema ei huvitanud. Jäi mulje, et see lapsik ja igav asi. Kuni ma leidsin et minusuguseid inimesi on tuhandeid ja et mul on teadmisi, mida teistelegi edasi anda.
Kuna mänguarendajad sageli just väga palju tehnilist infot ei väljasta, siis peamine viis oskusi ja teadmisi saada oli infovahetus modderite (modifitseerijate) vahel. Kui keegi mingi uue teadmise sai, oli tavaks see samm-sammulise juhendina kirja panna. Foorumites jagati teadmisi ja kogemusi.
Kuna ma ise tundsin, et mind on teised nii palju aidanud, siis ma võtsin ka selle suuna, et alati võimaluselt aitan teisi. Kõigile oma projektidele ma panin alati lähtekoodi/failid kaasa et teised saaksid neist õppida. Kui kellegil oli küsimus, millele ma vastust teadsin, ma alati aitasin. Ma aitasin isegi Google Translate vahendusel inimesi, kes ei rääkinud eesti ega inglise keelt aga kellest oli näha, et neid tõsiselt huvitas teema.
Loomulikult oli ka neid, kes küsimustele vastasid ainult, et otsi juhenditest või guugelda, kuigi inimene oligi guugeldades sinna foorumisse sattunud. Ma ise tunnen alati, et vähim mis teha saab, on vähemalt lingiga aidata inimene õigele teele, mitte üleolevalt vastata, et miks sa ei guugelda.
Selle viimase asjaga oli mul kogemus ühes eesti kalastusfoorumis kusjuures. Otsisin kalastuskohti ja esimestena tulid loomulikult postitused, kus inimesed olid juba seda küsinud. Ja hämmastavalt suur osa vastustest oli, et seda küsimust on juba esitatud ja otsi õige post üles. Selline käitumine tekitas minus vastumeelsust selle kogukonna vastu pigem.
Kokkuvõtteks võin öelda, et kogu see kogemus näitas mulle, kui tähtis on avatus ja info/teadmiste vahetamine. Kuidas see aitab ühiste huvidega inimesi kokku tuua ning enda ja teiste maailma avardada.

Comments

Popular posts from this blog

Teine nädal

13. nädal Refreshable Braille display